VaraValvur

Laps on iga vanema kõige suurem vara, keda naljalt igale inimesele ja igale poole ei usalda. Inimesel, kellele on usaldatud kalleim vara, on ülim kohustus seda hoida ja kaitsta. Kui aga vara näol on tegemist lapsega, siis on asjad veelgi keerukamad. Inimene, kelle hoolde on usaldatud tulevikku kujundav isiksus, peab olema superkangelane: nägema/kuulma/tunnetama iga ohtu, suunama väikese isiku maailma jne. Nimekiri on lõpmatu, mida peab oskama lastega töötav inimene. Ja just selliseks inimeseks olen ka mina arenenud(ja arenen ka edasi..) - VaraValvur, meessoost lasteaiakasvataja.

esmaspäev, 23. november 2015

KKK ehk Korduma Kippuvad Küsimused

Kohustuslik avapostituse Osa 2 ehk..

Tuletan meelde kõik küsimused, mida inimesed on minult küsinud ja vastan neile siin, oma esimeses postituses. Ehk siis annab see mingit aimu, miks teen ma "sellist naiste tööd".

- Miks sa teed seda tööd? Mehed ei hakka ju lasteaiakasvatajaks?

VASTUS:
Üle 2a. tagasi, kui töötuks jäin, mõtlesin mida teha. Olen teinud erinevaid töid (juhutööd, koristaja, laotöötaja, müügimees jne) ,kuid ikka tundus, et see pole see õige. Töötukassas ka küsiti, et mida ma siis teha tahan. Palusin mõtlemisaega. Pidasin enda sisemuses läbi suure heitluse ja leidsin viimaks vastuse. Tahan olla õpetaja, treener, lasteaiakasvataja vms.. keegi, kes suunab tuleviku kulgu. Kuidas ma siis selle vastuseni jõudsin. Olen töötanud erinevate inimestega, erinevatel töökohtadel ning peamine asi, mis mind häirinud on, on inimesed, töökaaslased ise. Üldjuhul on enamik inimesi kahepalgelised, rahaahned, enesekesksed (jne) karjäärihundid, kes sõidavad mitte millegi pärast teistest üle. Olles 8h(või enamgi) selliste inimestega päevas koos, tundus see elu raiskamisena. OK.. lasteaias on ka täiskasvanud inimesed, kuid mitte sellised. Lapsed muudavad üldjuhul täiskasvanu lapsemeelseks, rõõmsaks, avatuks, elujõuliseks jne. On ka muidugi teistsuguseid inimesi(kellest tuleb juttu ka mu järgnevates postitustes), kuid üldjuhul on see erand. On ka kardetud lapsevanemad, kuid pikapeale saab ka nendega hakkama. Seega.. töö iseenesest on hea, kuna töötad koos meeldivate inimestega. Olen ka naljapärast vahest sõpradele öelnud, et mis tööl viga: saad regulaarselt õigetel kellaaegadel süüa, rahulikult puhata vaiksel tunnil ja mängida, mängida, mängida.

- Oled sa pede vää??

VASTUS;
Esiteks ei saa ma aru, mida tähendab iga inimese jaoks sõna "pede". Minu arvates on see lihtsalt pubekaea roppsõna, mis võib tähendada nii homoseksuaali, pedofiili, kui igasuguseid muid seksuaaläärmusi. Vastus sellele on siis EI. Ma ei ole homoseksuaal, pedofiil ega ka muu seksuaalvähemus. Olen tavaline heteroseksuaalne mees, kellel on olnud piisavalt suhteid naistega, Lisaks ühe armsaima inimesega üle 10a, olev kooselu, millest kujunes välja 6a. abielu(mis kahjuks on lõppenud), mille käigus sündis ka 2 imeilusat last. Arvan ,et sellega on kõik öeldud.

- Miks töötad nend sentide eest? Normaalset tööd ei oska teha?

VASTUS:
Vastan küsimusega: kas raha on maailmas kõige tähtsam? Vastad jah? Aga pere ja lapsed?
Küsiks: kui sul on nii palju raha, et sa iial ei peaks töötama, mida sa siis teeksid? Paljud kindlasti vastavad tööd, mis meeldib. Osad kindlasti vastavad, et oleks perega koos ja mängiks lastega. HALLOO.. ja mida ma siis teie arvates teen? Raha saan piisavalt ,et ära elada ja sellest mulle praegu piisab. Ja kui kunagi inimene lahkub siit ilmast, siis on ju kogu see mammona tähtsusetu. Tähtis on see, millise pärandi oled tulevastele põlvedele maha jätnud. Näiteks..Mida sa mäletad rohkem: kas vanaisa Zigulid või temaga koos veedetud aegasid ja edasi antud tarkusi?
Lisaks veel rahustuseks: olen teinud, ka muid töid, kuid need ei tundunud need kõige õigemad olenemata tasudest või muudest hüvedest.

Muidugi on küsitud veel palju imelikke ja spetsiifilisi küsimusi, kuid eelpool vastatud küsimused on üldjuhul esimesed ja peamised.

Lõpetaksin selle postituse koolitusel kuuldud mõtteteraga, mida mõtlesin ka ise natuke edasi:

Lapsehoidja, lastega töötaja peab olema superkangelane. Terasest närvid, silmad "kuklal" ja "kukla kõrval", oskama ja teadma kõike.. olema nii ema kui isa eest. Oskama olla nii koer, kui dinosaurus, Tegema toolist tanki või siis vaibast lossi. Nägema nägematut ja mõistma mõistmatut. Ennetama kõike enne juhtumist ning leidma kõik varjatud ohud ka vati seest. Ja seda mitte 1 lapse jaoks vaid kõikide maailma laste jaoks.

P.S
Muidugi võite ka postituse all küsimusi küsida. Vastan neile võimalusel.

Teie,
VaraValvur

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar